vet inte vad jag babblar om, läs om du vill, kände bara att folk behövde veta mitt onödiga tänkande

Åh shit vad less jag börjar bli på att dagligen få se och höra, ungar på 11-14 ålderna som förstör sitt liv redan nu. för att vara cool. för att vara som all andra. bli kallad fegis för att du inte prövar ta ett bloss av en cigg. Jag minns själv när jag var 13, just börjat sjuan, du har så extremt mycke tryck på dig. Att göra saker för att vara en utav dom populärare. Att ens pröva börja röka då är fanemig de värsta du kan göra. fatta hur förbannat mycke pengar jag kunnat ha istället för alla dessa ciggaretter. Hade man kunnat ändra på saker, hade jag valt att Jag aldrig prova röka. Fattar ärligt inte varför man tyckte det var kul och coolt att röka. tänk när du är i de stadiet när du verkligen röker 2-3 packet i veckan. fatta hur man egentligen luktar? inrökta kläder, håret luktar,fingrarna, andedräkten luktar hemskt. allting med rökning är ofrächt.. Som 13 åring, ska du vara nervös hur de ska gå i skolan, du ska fnittra och bli kär i killar. Herregud flickor och pojkar där ute. Sluta tro att ni måste göra saker för att vara inne och vara cool. visa för i helvette att de är coolare att inte röka alls. lukta gott, ha roligare istället för att stå ute och röka med sina kompisar. Ni är bara barn än, precis som jag. Än om
folk säger "yolo" betyder inte de att de handlar om att röka och dricka osv? Ha heldre ett trevligt liv, tillsammans med dig och dina vänner.
NI på bureskolan, 7b, ge upp. att röka är så jävla ocoolt. man tvingar inte sina vänner till nånting dom inte vill.


Kommentarer
Postat av: alva

jävulskt bra skrivet ille!

2012-09-05 @ 21:47:08
URL: http://alvalidstrom.blogg.se
Postat av: Elsa

Helt rätt<3

2012-09-06 @ 07:35:40
URL: http://elsasteresia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0