sprida lyckan

Allting skulle vara så annorlunda om alla följde sina hjärtan hela tiden. Om alla gick efter magkänslan hela tiden och struntade i vad andra sa och tyckte. Det är svårt att veta vad man borde göra. Man befinner sig i en situation där man vet vad som är rätt val och vad som är fel val. Men tänk om det valet som anses fel, känns rätt i magen, och i hjärtat? Om alla skulle visa, att dom kan bryta någonting som alltid har varit som de ska vara. Visa att "jag vill ha en förändring" Det här är inte rätt. Vi människor lever av varandra, ingen är alltid sig själv. Utan att vi vet om det, försöker vi vara som andra. Tex, När man sitter och kollar bloggar, tänker man direkt man ser någon annan tjej. "Shit, hon skulle jag vilja vara, hennes liv verkar vara perfekt" Men vi ser bara det yttre. Jag tror att ingen har det perfekta livet. Än om vissa kanske säger att dom verkligen har det perfekta, så vet jag att man döljer alltid någonting.

Om man följer sitt hjärta, och sin magkänsla tror jag nästan att allting skulle lösa sig i slutändan. Men det innebär också smärta. Att såra folk är svårt, men det är någonting man aldrig kommer ifrån. Nått som följer en livet ut. Jag kommer bli sårad, jag kommer gråta, men tiden fixar alla sår, jag tror det gör de. Nya människor kommer in i ens liv och fixa dom skrapsår du fått under vägen till lyckan igen.

Jag har gått vidare,hittat och glömt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0